Набавяте ли си достатъчно витамин C ?

Каква е цялата разправия около витамин С? Известен също като аскорбинова киселина, витамин С е основен витамин, пълен с антиоксиданти, който играе жизненоважна роля в организма.

По-долу ще разберете колко ни е нужен всеки ден, как да си го набавим и дали действително добавките с витамин С действат?

Витамин C

Витамин С е част от състава на определени храни. Той носи многобройни ползи за здравето, но все пак трябва да приемате правилните храни, за да гарантирате, че достигате дневната си доза.

Витамин С е водоразтворим антиоксидантен витамин, който се намира в много храни. Хората не могат да създават сами витамин С, така че е от съществено значение да го получим от нашата диета.

Защо имаме нужда от витамин C

Витамин С има много важни функции в организма.Той е от съществено значение за производството на колаген, химичните сигнали в мозъка ни и метаболизма на протеините.

Витамин С е също силен антиоксидант, което означава, че може да неутрализира увреждането на клетките, което може да допринесе за предотвратяване на някои видове рак и сърдечни заболявания. Витамин С също помага за усвояване на желязото.

Витамин С участва в следните процеси в организма:

  • Протективно действие върху клетките от окислителното действие на свободни радикали
  • Синтез на колаген, който е от изключително важно значение за съединителната тъкан изграждаща например кожата и костите
  • Поддържа нормалното функциониране и структура на кръвоносната система
  • Помага за усвояването на желязо

Какво става ако не получим достатъчно витамин C?

Тежкият дефицит на витамин С може да доведе до скорбут, но освен ако не сте моряк, който планира да прекара шест месеца или повече в морето, това вероятно няма да предизвика безпокойство.

Дефицитът на витамин С е рядък в съвременното общество. За пръв път се наблюдава при моряци, които не са имали достъп до прясна храна в морето. Състоянието, което причинява, е известно като скорбут и причинява умора и слабост, загуба на зъби и увреждане на ставите.

Храни богати на витамин C

  • червени чушки
  • портокалов сок
  • киви
  • броколи
  • ягоди

Работят ли хранителните добавки за витамин C?

От Министерството на здравеопазването съветват, че трябва да можете да получите целия витамин С, от който се нуждаете, от здравословна балансирана диета.

Добавките не си заслужават за повечето хора. Но е доказано, че добавките намаляват продължителността на настинките.

Ако все пак решите да приемате добавка с витамин С, приемайте не повече от 1000 mg на ден.

Може ли да се предозира?

Тъй като този витамин е водноразтворим, всяко излишно количество просто ще бъде изхвърлено с урината от организма.


Присъединете се към 331 други абонати

Споделете!

Коментари